Deze week stonden onze gevoelens centraal.
Met hulp van het kleurenmonster leren we deze allemaal een plekje te geven.
Want soms voelen we van alles door elkaar en weten we niet precies wat doen...
Fleur bracht ook een leuk boekje mee over gevoelens.
In het boek gebeuren bepaalde situatie. Kunnen de kleuters het juiste gevoel vinden?
We gingen ook aan de slag in ons portfolio.
We kleuren het kleurenmonster die in de war is en helpen hem met zijn emoties uit elkaar te halen en in potjes te stoppen.
We leren de kleuters ook de vaardigheid om hun grenzen aan te geven.
Dit doen we door ons hand op te houden en te zeggen 'STOP! Ik vind dat niet leuk!'
De andere kleuter moet dit teken ook leren respecteren.
Het is voor beide partijen een proces waar we gans het schooljaar op inzetten.
Moedig je kleuter zeker aan wanneer ze deze methode ook thuis gaan gebruiken!
Grenzen aangeven is belangrijk!
Onze time-out stoel kreeg een vast plekje.
We vinden er een rood blad met foutief gedrag.
Maar daarnaast zien we ook een groen blad, daarop staan 4 mogelijkheden om na de time-out het terug goed te maken.
Er werd ook volop gepuzzeld in de klas!
De puzzelniveaus van het eerste kleuter werden reeds getest en zijn mogen nu puzzelen uit de puzzelkast (zo puzzelen ze op hun eigen niveau).
Op dinsdag kijken we steeds naar een tik tak gespeeld door de juffen (Aicha en Sofie).
De kleuters waren vol verwondering aan het kijken! Zalig!
We vonden weer een nieuw insect in onze klas.
Dit keer was het een langpootmug en deze leefde nog!
Nadat iedereen de langpootmug bekeken had lieten we hem weer vrij in de natuur.
Jammie, jammie!
Lekker en gezond smullen op donderdag!
En ja hoor!
OP, OP, ALLES WAS OP!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten